„Valerijono“ arbatinė kvietė keisti šeštadienio rytų įpročius

01 28

Praėjusio šeštadienio būrys šiauliečių nusprendė pusryčiauti ne namuose, o „Valerijono“ arbatinėje. Čia surengtuose pusryčiuose jie leidosi į gastronominę kelionę, sklaidė populiariausius mitybos mitus ir pamėgino atrasti pabodusių valgių alternatyvas. Tokių pusryčių dalyviai ne tik paskanavo sveikų patiekalų, bet ir klausė mitybos terapeutės paskaitos apie tądien patiektus valgius, naujausias sveikos gyvensenos tendencijas ir sveikatai palankią mitybą. 

Pasirinktas populiariausias pusryčių valgis

„Valerijono“ vaistinės vadovės Almyros Girdenienės teigimu, pirmiems tokio pobūdžio pusryčiams pasirinkta tradicinė tema – avižos. „Juk šiuo grūdinės kilmės produktu ir jo nauda retas kuris abejoja, tačiau labai svarbu mokėti išsirinkti, iš kokių avižų virsime košę ar plaksime kokteilį. Tikiu, kad mūsų pasidalinta patirtis, kaip grūdinės kultūros gali būti patiekiamos, kokios jos turėtų būti, kaip užauginamos ir apdorojamos, buvo vertinga ir pasitarnaus kiekvienam dalyviui, taip pat padės tobulinti savo ir šeimos pusryčių valgiaraštį. Siekiame, kad ir arbatinės valgiaraštyje būtų patiekiami tik kokybiški grūdai, todėl ir visus, besidominčius sveikatai palankia mityba, skatiname rinktis atsakingai, iš ko gaminame pamėgtus valgius“, – sako vaistinės vadovė.

Anot A. Girdenienės, kuri jau ilgą laiką domisi sveika gyvensena ir ją propaguoja, džiaugėsi susirinkusiųjų aktyvumu ir susidomėjimu. „Dalyvių skaičius parodė, kad žmonėms svarbu, koks maistas patiekiamas, koks jis turi būti, kad nuo jo jaustumėmės energingesni ir būtume sveikesni. Tikime, kad šeštadienio pusryčiai galėtų virsti tradicija ir padėtų įvairaus amžiaus žmonėms keisti savo mitybos įpročius“.

Avižų košės receptas (1 porcijai)

Reikės: 60 g per naktį nuplautų ir brinkintų pilno grūdo avižų, 1 nedidelės morkos, puse žalios cukinijos, 5 g kario, 3 g ciberžolės, šlakelio aliejaus kepimui, druskos ir pipirų pagal skonį.

Išvirkite avižas (arba apdorokite garuose). Kol jos virs, sutarkuotas daržoves – morką ir puse cukinijos – pakepinkite įkaitintoje keptuvėje. Paskaninkite kariu, ciberžole, druska ir pipirais, ir sumaišykite su išvirtomis avižomis. Patiekite šiltą. Štai ir sveiki, gardūs, greiti pusryčiai!

Mitybos terapeutė ragino eksperimentuoti

Paskaitą vedė mitybos terapeutė, „Mitybos džiunglės“ įkūrėja Ilona Kuodienė. Jos teigimu, avižos yra lengvai virškinamos, maistinių skaidulų (ląstelienos) jose yra daugiau nei kituose grūduose. „O tai reiškia, kad jos yra lėčiau virškinamos ir sotumo jausmas išlieka ilgiau. O luobelėse esanti ląsteliena brinkdama didina žarnyno turinį, gerina tuštinimąsi ir toksinų pasišalinimą iš organizmo“, – aiškina mitybos terapeutė. Tačiau, anot jos, tai ne vienintelis šių grūdų pranašumas. „Avižose gausu mangano, fosforo, cinko, seleno, magnio, geležies, vario, B grupės vitaminų, kurie padeda išvengti anemijos, energijos stokos, nesugebėjimo susikaupti, nuotaikų kaitos, taip pat skatina medžiagų apykaitą“, – vardina avižų naudą I. Kuodienė.

Tačiau terapeutė įspėja, kad kiekvienas organizmas yra skirtingas, o vieno patiekalo valgymas neatneš naudos. „Juk mūsų organizmui reikia įvairių medžiagų, todėl rekomenduočiau pusryčių valgiaraštį keisti, neapsiriboti vien tik avižų koše. Reiktų stebėti, kaip jis reaguoja į pagamintą valgį. Nevalgykite kasryt to paties, įsiklausykite į savo organizmą, eksperimentuokite ir visuomet atsižvelkite į sveikos mitybos rekomendacijas“, – pataria ji.

Kiti šeštadienio pusryčiai planuojami paskutinį vasario šeštadienį – vasario 24 dieną. Visus susidomėjusius kviečiame sekti informaciją interneto svetainėje www.valerijonas.lt arba socialiniame tinkle www.facebook.com/valerijonoarbatine.


Susiję įrašai