Grūdai

Šaltajam sezonui artėjant: daigintiems grūdams ir ankštiniams – taip!

11 11

Visus, kuriems rūpi gera savijauta ir sveikata, „Valerijono“ arbatinė šį rudenį kviečia pasitikti su atsinaujinusiu meniu. Rudens sezoną arbatinės virtuvę praturtino vietoje daiginami grūdai ir ankštiniai, nauji daržovių patiekalai, kokteiliai. Juk praskriejus vasarai imame dairytis natūralios organizmo apsaugos prieš šaltąjį sezoną.

Sveikos mitybos specialistų teigimu, daigintuose grūduose ir jų želmenyse slypi daug gyvybinės energijos, kuri ypač teigiamai veikia ir mūsų kūną. Suteikdami jėgų daigai padeda įveikti ligas ar pasveikti, stiprina organizmą ir skatina jo atsinaujinimo procesus. Negana to, sudygusiuose grūduose esama fermentų, reikalingų maistui virškinti ir įsisavinti, vitaminų, mineralų, baltymų. Be to, sudygusiose grūduose yra žymiai daugiau vitaminų nei užaugusiame augale.

Kokia galia slypi daigintuose grūduose ir ankštiniuose?

Kas yra ir kaip atrodo daiginti grūdai bei ankštiniai žino turbūt daugelis, tačiau kodėl jie tokie svarbūs mūsų mitybai, ir kokią teigiamą naudą teikia mūsų sveikatai, greičiausiai žinos ne kiekvienas. Jau seniai nustatyta, kad daiginti grūdai gerina geležies ir kitų mikroelementų pasisavinimą ir didina jų maistingumą. Daigintuose grūduose pasikeičia baltymų savybės, ir organizmas lengviau gali juos pasisavinti. Jų sudėtyje yra daug natūralios ląstelienos, kuri gerina virškinimą. Daigai gali aprūpinti jūsų organizmą vitaminu E, B grupės, A, C, skaidulinėmis medžiagomis. Jie taip pat vertingi dėl didelio kiekio vitamino E, kuris yra efektyvus antioksidantas, kuris skatina ląstelių atsinaujinimą.
Ankštinių maistingosios savybės daigintuose ankštiniuose išauga keliskart ir paverčia juos vienais iš labiausiai gyvybiškai svarbių ir energiją teikiančių produktų. Jų sudėtyje keliskart padaugėja vitamino C, E ir visų B grupės vitaminų. Ypač žirnių daigai turtingi baltymų, mineralų magnio, fosforo, kalio, jodo ir vitamino A. Mineralų, fermentų ir maistinių skaidulų kombinacija daigintuose ankštiniuose yra nepakeičiama. Be to, jie turi mažai kalorijų, tad rekomenduojami besilaikantiems dietos. Daigintuose grūduose pasikeičia baltymų savybės, ir organizmas lengviau gali juos pasisavinti.
Sveikos gyvensenos atstovės Mečislavos Adamavičiūtės teigimu, grūdas augalo gyvenime atitinka gilaus miego etapą. Visos sukauptos atsargos sudaro sudėtingus junginius (baltymų, angliavandenių ir riebalų), kurių organizmas negali pasisavinti. Dygimas yra intensyviausias periodas – tai atbundanti gyvybė. Šios fazės metu įvyksta gyvybės eksplozija (sprogimas, staigus išsiveržimas), o subrendusiame augale šie procesai vėl sulėtėja. Taigi dygstantis grūdas turi didžiulę gyvybinę jėgą, todėl pagrįstai laikomas vienu geriausių maisto produktų.

Daigai – į kokteilius ir sveikus patiekalus

Visus besirūpinančius savo mityba arba ketinančius, bet niekada dar nespėjusius susiruošti, paskanauti daigintų grūdų bei patiekalų su jais, maloniai kviečiame į „Valerijono“ arbatinę. Vietoje suplakti daržovių ir vaisių kokteiliai su daigintais grūdais, troškiniai, grūdų paplotėliai, košės, kokteiliai, salotos ir kt. patiekalai ne tik praturtins mitybą sveikais mikroelementais, bet ir suteiks jėgų, sustiprins organizmą artėjant vėsesniems orams.

Arbatinėje taip pat galėsite įsigyti kokybiškų grūdų daiginimui. Daiginimo specialistai įspėja, kad nereiktų naudoti abejotinos kokybės grūdų ir ankštinių kultūrų. O prieš daigindami nepamirškite grūdus kruopščiai nuplauti. Reikia ypatingo atidumo, kad nesusidarytų rūgimo procesai. Be to, kai kurie grūdai gali būti toksiški, tad termiškai neapdorotų nerekomenduojama vartoti pupų, pupelių ir kitų šios grupės kultūrų.


Susiję įrašai